Mai puțin poate însemna mai mult – eforturile unui producător de ambalaje pentru un viitor durabil

Mai puțin poate însemna mai mult – eforturile unui producător de ambalaje pentru un viitor durabil

05.07.2017

Emballator Lagan Plast, partener ce lucrează în cooperare cu Tikkurila, își desfășoară activitatea cu focus permanent asupra modalităților de reducere a pierderilor generate de lanțul de producție și de furnizare.

Mai puțin poate însemna mai mult – eforturile unui producător de ambalaje pentru un viitor durabil

Emballator Lagan Plast, partener ce lucrează în cooperare cu Tikkurila, își desfășoară activitatea cu focus permanent asupra modalităților de reducere a pierderilor generate de lanțul de producție și de furnizare, cu scopul de îmbunătățire a sustenabilității ambalajelor pentru vopsele.  Împreună cu Tikkurila, firmă lucrează la dezvoltarea unui concept nou de ambalare, bazat pe experiențele și sentimentele clienților.

 

 

Luând în considerare ciclul de viață total al unui produs și ambalajului acestuia, noul concept reprezintă o tendință care nu va dispărea în curând. În baza celor declarate de către Richard Johansson, Director de marketing și vânzări la Emballator Lagan Plast, clienții de astăzi cer produse ecologice.

  • La fiecare pas făcut de la stagiul de materii prime și până la reciclarea produsului, trebuie să avem în vedere considerente individuale și sociale, privind siguranța și sănătatea.

În ceea ce privește sustenabilitatea, Lagan Plast are trei domenii de interes: sprijinirea societății și a educației, capacitatea de a oferi locuri de muncă bune pentru salariații din prezent și din viitor, și servirea clienților cu soluții de ambalare durabile.

  • Suntem în același timp în plin proces de dezvoltare a unui design universal, care ar rezulta în produse ușor de utilizat și de către persoanele cu dizabilități. Ambalajele trebuie să îngăduie utilizare facilă și pentru persoanele cu dizabilități sau probleme de sănătate.

Focus pe reducerea consumului de energie și al deșeurilor în producție

Reducerea consumului de energie optimizează produsele din punctul de vedere al consumului de resurse financiare și energetice, și reduce impactul acestora asupra mediului.

  • Dorim să asigurăm o bună performanță a ambalajelor, dar să reducem în același timp consumul de energie.  În zilele noastre, se folosește aproape aceeași cantitate de energie ca și acum câțiva ani, dar sunt produse cantități mult mai mari de produse.

Cantitatea nu este însă totul. Lagan Plast depune eforturi continue pentru reducerea cantităților de subproduse, sarcină deloc ușoară.

  • Ambalajul este parte componentă a oricărui brand. Adesea, designul vizual al ambalajelor se schimbă de două ori pe an. A fi unic este o caracteristică importantă pe piață, tocmai de aceea ambalajele trebuie să fie ușor și rapid adaptabile la schimbări. Încercăm să păstrăm stocuri mici și perioade de tranzit scurte, astfel încât eventualele schimbări să nu conducă la acumulare de materiale în exces.

Cutiile de vopsele impun utilizarea unor materiale speciale

Lagan Plast lucrează în cooperare strânsă cu Tikkurila, pentru a realiza reducerea gradată a cantităților de deșeuri de producție, și pentru simplificarea pas cu pas a lanțului de furnizare.

  • Dacă reușim să simplificăm lanțul de furnizare, putem reduce cantitatea de produse inutil fabricate. Excesul de producție înseamnă în fiecare caz pierdere atât financiară, cât și energetică.

Pentru Tikkurila, Lagan Plast produce căni și capace de plastic.

  • Pe parcursul procesului de design al diferitelor ambalaje pentru vopsele, trebuie luată în considerare și formula specifică a unei anumite vopsele. Solvenții din vopsea pot impune de exemple folosirea cănilor metalice. Neam axat pe dezvoltarea unei soluții care să permită în viitor folosirea cănilor de plastic și pentru depozitarea și transportul vopselelor pe bază de solvenți.

Noul concept de ambalare conceput de către Tikkurila în colaborare cu Lagan Plast este bazat pe o soluție hibridă, ce combină utilizarea materialelor plastice și metalice pentru producerea de capace.

  • Discutăm în mod periodic cu Tikkurila despre tehnicile de ambalare ale viitorului.  Ambele firme doresc să ocupe poziție de frunte în domeniul dezvoltării de produse.

 

 

Richard Johansson este Director de marketing și vânzări és la Emballator Lagan Plast. Johansson dorește să se implice activ în procesul de dezvoltare a produselor noi, funcționale, care vor marca o nouă eră în industria de ambalare. La Emballator Lagan Plast, Johansson are rol de persoană de contact pentru Tikkurila. Colaborarea celor două firme datează încă din anul 1973.

Sursă: https://www.tikkurilagroup.com/media/articles

ÎNAPOI LA ARTICOLE